wtorek, 26 stycznia 2021

Ciasto Balladyna

To ciasto już kilka miesięcy temu przykuło moją uwagę w Internecie. W końcu zrobiłam go na imprezę rodzinną i goście byli nim zachwyceni. Biszkopt, krem serowy z bitą śmietaną, kajmak i maliny z galaretką. W oryginale kajmak jest kakaowy jednak miałam problemy z jego kupnem więc zastąpiłam go masą krówkową. Przepis, z którego korzystałam został zrobiony na blaszkę o wymiarach 24/24, jednak ja zrobiłam go na dużą blachę 23/33 cm. Mimo tego ciasto wychodzi spore.






Składniki blaszka 23 /33:
Biszkopt:
jajka 6 szt, 
cukier 1 szklanka,
mąka pszenna 1 szklanka,
mąka ziemniaczana 1,5 łyżeczki,
kakao 3 łyżki, 
szczypta soli,
 

Masa serowa:
ser z wiaderka (ja użyłam serek kanapkowo sernikowy,, mój ulubiony " 700 g lub twaróg sernikowy piątnica, 
śmietanka 36% 250ml,
śmietanex 1 szt,
cukier puder do smaku, 
olejek waniliowy 1 łyżeczka,

Dodatkowo:
herbatniki maślane ok 400 g, 
masa krówkowa 400 g, 
maliny 400 g, 
galaretka malinowa 2 szt,
woda gorąca 700 ml, 

Sposób przygotowania:
Jajka oddzielić białka od żółtek i ubić ze szczyptą soli. Do ubitych białek stopniowo dodawać cukier aż piana będzie sztywna i lśniąca. Następnie dodać po jednym żółtku, a na koniec przesiane suche składniki i delikatnie wymieszać szpatułką. Ciasto wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w temp. 170 st. C przez 30 min, do suchego patyczka. Upieczone i ostudzone ciasto przekroić na dwa blaty. 
Śmietankę ubić na sztywną pianę wraz z śnieżką w proszku. Ubitą śmietanę delikatnie łączymy ze zmiksowanym serkiem i olejkiem. W razie potrzeby dosłodzić. Połowę masy wyłożyć na pierwszy blat biszkoptowy.
Na masie serowej ułożyć herbatniki i posmarować kajmakiem. Następnie ponownie ułożyć herbatniki i wyłożyć pozostałą masę serową. Na cieście ułożyć drugi blat biszkoptowy.
Galaretki rozpuścić w gorącej wodzie. Gdy zaczną tężeć to dodać maliny, wymieszać i wylać na ciasto zabezpieczone rantem. Ciasto wstawić do lodówki. 
Przepis ze strony: https://ilovebake.pl

1 komentarz: