piątek, 17 kwietnia 2020

Sernik siostry Marii

Na prezent ślubny dostałam między innymi książkę z przepisami siostry Marii. Na Wielkanoc upiekłam z tej książki pysznego sernika z cytrynowym lukrem i chciałabym się nim z Wami podzielić. 
Trochę pozmieniałam w przepisie po swojemu. 
Sernik wychodzi bardzo wysoki. Polecam 





Składniki blaszka 23/33:
ciasto:
mąka pszenna 2 szklanki,
cukier puder 0,5 szklanki,
żółtko 1 szt,
margaryna do pieczenia 200 g,

masa serowa:
ser w wiaderku 1,5 kg,
jajka 15 szt,
masło 1,5 kostki,
cukier puder 3 szklanki,
kasza manna 1 szklanka,
olejek pomarańczowy 1 łyżka,
rodzynki 1 szklanka,
sól szczypta,

lukier:
cukier puder 1 szklanka,
sok z cytryny 6-7 łyżek,

dodatkowo:
kandyzowana skórka pomarańczy 100 g,

Sposób przygotowania:
Składniki ciasta posiekać nożem, a następnie zagnieść ciasto. Następnie ciasto wkładamy do lodówki na 30 min. Rozwałkowujemy na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę. Najlepiej ciasto rozwałkować bezpośrednio na papierze, a następnie przenieść na blaszkę. Ciasto pieczemy w 180 st.C przez 15 min. 
Masło ucieramy, stopniowo dodajemy po jednym żółtku i po trochę cukru pudru. Dodajemy ser, olejek pomarańczowy, sparzone rodzynki oraz kaszę mannę i mieszamy do połączenia. Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli, a następnie delikatnie mieszamy z masą serową. Gotową masę wylewamy na podpieczony spód i pieczemy w 170 st.C przez 1 h. Gdy sernik się upiecze to otwieramy lekko drzwi piekarnika i pozostawiamy go tam do całkowitego ostygnięcia. 
Cukier puder mieszamy łyżką z sokiem z cytryny, gdy lukier będzie zbyt  gęsty to dodajemy więcej soku z cytryny, a gdy będzie zbyt rzadki to dodajemy więcej cukru pudru. Lukier wylewamy na sernik, a następnie posypujemy wierzch kandyzowaną skórką pomarańczy. 

30 komentarzy:

  1. 3 szkl. cukru pudru chyba za duzo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie uważam, żeby było go za dużo bo na jedną porcję idzie 1,5 szklanki, a ja zrobiłam z podwójnej porcji. Może Pani dać mniej cukru jeśli Pani uważa że będzie za słodki. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ake sernik musi być słodki,bo inaczej nie będzie dobry

      Usuń
  2. Bez budyniu lub mąki ziemniaczanej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bedzie zbyt scisly twardy bo az tyle kaszy w nim ????

      Usuń
    2. Dla mnie byl dobry, ale ser który użyłam to nie był twaróg tylko serek z wiaderka

      Usuń
    3. Robiłam właśnie ten sernik! Niczego nie jest za dużo ani za mało! Wyszedł idealny i soczysty! Pięknie wyrośnięty, bez żadnych pęknięć na środku 😁 jedynie co to ten spód kolejnym razem kilka minut dłużej będę piec 🥰

      Usuń
    4. Bardzo się cieszę, że sernik się udał:) Pozdrawiam 😊

      Usuń
  3. 16 jajek ,czyli sernik na bogato

    OdpowiedzUsuń
  4. Przy 1.5 kg sera to nie jest wcale dużo. Ja na 1 kg daję 10 dużych żółtek i 3-4 białka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy w przepisie jest podwójna porcja, bo blacha 23x23 wydaje się zbyt mała na tą ilość składników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się zastanawiam

      Usuń
    2. Blaszka, którą użyłam to rozmiar 23/33 i była wystarczająca na tą ilość składników. Nic mi nie wyleciało z blachy. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Przepis jest na blaszkę o wymiarach 23/33. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy może być twaróg bo taki kupiłam chodzi mi żeby był puszysty

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy można go zrobić nez spodu lub na herbatnikach?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy można prosić o zdjęcie książki? Sernik rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  10. Spróbuję go zrobić wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie wlozylam do piekarnika tylko nie dodałam olejku pomarańczowego czekam na efekty serdeczne dziiekuje za przepis od dawna go szukalam

    OdpowiedzUsuń