wtorek, 25 września 2018

Grzyby po grecku na zimę HIT !!!

Grzybków w lesie jest teraz pod dostatkiem, więc każdy wolny czas staram się spędzić w lesie na poszukiwaniu najbardziej dorodnych grzybów jakimi dla mnie są borowiki szlachetne! Uwielbiam sosy grzybowe, ale przetwory z grzybów są równie pyszne! Moja mama wynalazła wspaniały przepis w książce Grzyby Dania i Przetwory. Czegoś lepszego z udziałem grzybów w życiu nie jadłam...Grzybki po grecku królują w moim domu na każdej domówce 😊 Moim zdaniem są idealną przekąską do alkoholi. Zapraszam wszystkich miłośników leśnych skarbów. 




Składniki:
borowiki szlachetne lub grzyby mieszane 3 kg,
cebula 1,5 kg,
marchew 75 dag,
ketchup 1 duży,
koncentrat pomidorowy 1 słoik,
sól i pieprz do smaku,
olej do smażenia,

Sposób przygotowania:
Marchew pokroić w kostkę i poddusić na oleju z odrobiną wody. Gdy marchew będzie półtwarda, dodajemy cebulę pokrojoną w półplasterki. Osobno gotujemy  pokrojone grzyby, następnie dodajemy je do warzyw i dusimy razem przez 1 min. Dodajemy ketchup, koncentrat i przyprawiamy wszystko do smaku solą i pieprzem. Gorące grzyby wkładamy do czystych słoiczków, a następnie pasteryzujemy przez 20 min. Smacznego 😊

5 komentarzy:

  1. Grzyby uwielbiam. Twój przepis mnie absolutnie zauroczył. Wypróbuję na pewno jeśli tylko dane mi będzie zebrać coś w lesie w tym sezonie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło, życzę udanych zbiorów :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam takie. Polecam szczególnie do pizzy. Do kanapek też są super.

    OdpowiedzUsuń
  4. i to na zimno się podaje ?

    OdpowiedzUsuń