niedziela, 7 maja 2017

Sałatka warstwowa gyros

Dzień dobry! :-) Dzisiaj moi drodzy obchodzę moje urodziny 😊Jak to wszyscy mówią, po raz kolejny 18 😃Z tej okazji mam dla Was przepis na warstwową sałatkę gyros, w nieco innej wersji. Sałatkę układałam warstwami w keksówce, a następnego dnia wyciągałam ją do góry dnem na półmisek. Zrobiłam ją na wzór sałatki ,,leśna polana, ale z drobnymi zmianami. Bardzo smaczna sałatka, która prezentuje się bardo ciekawie.






Składniki:
marchew 3 szt,
ziemniak 2 szt,
ser żółty starty 1 szklanka,
pieczarki marynowane 1 mały słoik,
kukurydza konserwowa 1/4 puszki,
pierś kurczaka 2 szt,
przyprawa gyros 2 łyżki,
szczypiorek posiekany 5 łyżek,
olej do smażenia, 
sos:
majonez 5 łyżek,
ketchup 2 łyżki,
jogurt naturalny 1 łyżka,
sól i pieprz do smaku,

Sposób przygotowania:
Marchew i ziemniaki gotujemy w mundurkach do miękkości. Następnie obieramy i kroimy w drobną kostkę. Keksówkę wykładamy folią spożywczą. Pieczarki odcedzamy i układamy w keksówce do góry korzonkami. Następnie  posypujemy pieczarki posiekanym szczypiorkiem i mocno dociskamy. Następnie nakładamy pokrojoną marchewkę. 
Składniki sosu mieszamy razem i smarujemy częścią sosu marchew.
Pierś z kurczaka kroimy w kostkę. Dodajemy przyprawę gyros i mieszamy razem, następnie smażymy na rozgrzanym oleju na złoty kolor. Usmażonego kurczaka należy wystudzić. Kurczaka wykładamy na sałatkę. Ser żółty ścieramy na tarce o grubych oczkach i posypujemy nim kurczaka. Ser żółty smarujemy sosem majonezowym. Następnie układamy pokrojone w kostkę ziemniaki i polewamy resztą sosu. Sałatkę wkładamy do lodówki, najlepiej schłodzić ją do następnego dnia. Keksówkę nakrywamy talerzem i wywracamy do góry dnem. Delikatnie usuwamy folię. Na boki sałatki układamy kukurydzę. 

5 komentarzy:

  1. Właśnie, pierwsze co chciałam napisać tylko po obejrzeniu zdjęcia, że przypomina Leśną Polanę. Ale rzeczywiście trochę się różni. Wygląda pysznie. Wszystkiego dobrego z okazji urodzin :)

    OdpowiedzUsuń