środa, 3 maja 2017

Jak uratować zważone ciasto lub masę do ciast

Dzisiaj dla moich czytelników nie przygotowałam żadnego przepisu, ale w zamian mam bardzo pomocną radę, która z pewnością przyda się Wam w kuchni. Myślę, że nawet najlepszemu cukiernikowi przydarzyło się w swoim życiu zważone  ciasto lub masa do ciasta. 

Zawsze myślałam, że zważone ciasto nie nadaje się już do niczego i nasze składniki i praca ląduje w koszu... Na szczęście kilka miesięcy temu przez przypadek natknęłam się w internecie na radę, jak uratować zważone ciasto i masę, także moi drodzy jeśli się Wam to przydarzy to nie martwcie się i skorzystajcie z tego pomysłu, a gwarantuje, że ciasto i masa będzie wyglądała idealnie.
O to co należy zrobić:
1. Nastawiamy garnek z wodą na palnik.
2. Miskę z ciastem lub masą kładziemy nad garnek z gotującą się wodą.
3. Ciasto lub masę przez cały czas mieszamy do momentu połączenia składników.
Za pomocą pary nasze zważone ciasto i masa doskonale się połączy. Na początku konsystencja będzie rzadsza, ale gdy ostygnie to konsystencja powróci do gęstej. Mam nadzieję, że pomogłam Wam uratować ciasto :-) Życzę smacznych wypieków :-) 

1 komentarz: