piątek, 24 lutego 2017

Udka kurczaka z duszoną marchewką

Łatwy sposób na smacznego kurczaka! Przepis trochę udało mi się podpatrzeć jak robi mój tato. Udka nie wyszły dokładnie takie jak on robi, ale chociaż trochę je przypominają :-)   Aby skrócić proces smażenia mięsa, to pierwsze udka chwile podgotowałam. Następnie przysmażyłam je na patelni, aby skórka była chrupiąca. Potem dusiłam udka z cebulką i marchwią do miękkości. Sos posypałam świeżą kolendrą, ale możecie również użyć świeżej natki pietruszki, która również bardzo dobrze się komponuje z kurczakiem i sosem. Udka podałam z pieczonymi ziemniaczkami i dodatkowo ze świeżą surówką. Mój mąż bardzo lubi to połączenie. Wy również spróbujcie może i Wam posmakują. Zapraszam :-) 



Składniki:
Udka kurczaka 2 szt,
marchew 2 szt,
cebula pół szt,
liść laurowy 2 szt,
papryka słodka 1 łyżeczka,
sos sojowy 3 łyżki,
kostka warzywna pół szt,
czosnek 1 ząbek,
koncentrat pomidorowy 1,5 łyżki,
majeranek 1/4 łyżeczki,
sól i pieprz do smaku,
świeża kolendra lub natka pietruszki 1 łyżka,
olej do smażenia,

Sposób przygotowania:
Udka myjemy, zalewamy wodą i gotujemy wraz z kostką warzywną i liśćmi laurowymi przez kilka minut. Następnie z ugotowanych udek ściągamy skórę, chyba że ją lubicie to wtedy nie musicie jej ściągać. Cebulkę  kroimy w piórka i podsmażamy na oleju. Marchew kroimy w półplasterki i dodajemy do cebulki wraz z ugotowanymi udkami. Smażymy do momentu aż skóra udek będzie przyrumieniona. Następnie podlewamy wodą, dodajemy przyprawy i dusimy pod przykryciem. Gdy marchew będzie miękka to dodajemy koncentrat pomidorowy i wyciśnięty przez praskę czosnek. Całość mieszamy. Kolendrę lub natkę drobno siekamy i posypujemy sos. Podajemy z ulubionymi dodatkami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz