sobota, 24 grudnia 2016

Ekspresowe pierniczki z nadzieniem różanym i polewą czekoladową

Dopiero co skończyłam robić moje pierniczki...Jak zwykle zostawiłam wszystko na ostatnią chwile, ale za to w całym domu pięknie pachnie świętami 💗 Przepis jest dla wszystkich spóźnialskich takich jak ja😃 Pierniczki zrobimy w kilka chwil i nie muszą leżakować. Są mięciutkie i pachnące. Nadziałam je marmoladą różaną, którą uwielbiam w połączeniu z piernikiem. Wesołych Świąt moi kochani 💕





Składniki:
ciasto na pierniczki:
mąka pszenna 2 szklanki + do podsypania ciasta,
mąka pszenna pełnoziarnista pół szklanki,
cukier brązowy pół szklanki,
miód 3 łyżki,
jajka 2 szt,
przyprawa do piernika 1 łyżka,
imbir mielony szczypta,
kakao 1 łyżka,
soda oczyszczona 1 łyżeczka,
masło 10 dag,

nadzienie:
marmolada różana pół małego słoika,

polewa:
czekolada mleczna 1 tabliczka,
mleko 6 łyżek,

Sposób przygotowania:
Masło rozpuszczamy i studzimy. Składniki na ciasto łączymy i zagniatamy ciasto. Rozwałkowujemy ciasto na 3 mm, wycinamy pierniczki. Układamy na wyłożonej papierem blaszce. Pieczemy przez 10 min w temperaturze 170 stopni. 
Czekoladę łączymy z mlekiem i stawiamy na palnik. Mieszamy, aż czekolada się rozpuści i połączy z mlekiem. Połowę pierniczków moczymy w polewie i układamy na kratce. Drugą połowę pierniczków smarujemy marmoladą różaną i przykrywamy pierniczkiem z polewą czekoladową. Pierniczki możemy ozdobić lukrem lub gotową posypką. Przechowujemy w zamkniętym pojemniku. Smacznego:-) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz