wtorek, 14 listopada 2023

Ciasteczka maślane

 Kruche, pachnące masłem ciasteczka z marmoladą. Ciasteczka można wyciskać przez maszynkę, wtedy wychodzą o wiele ładniejsze. Ja niestety nie mam maszynki do ciasteczek a próbując wycisnąć ciasto przez worek cukierniczy, niestety za każdym razem pękał, ale mimo wyglądu to, myślę że to najlepsze ciastka jakie w życiu jadłam:)



Składniki:

mąka 320 g,

skrobia ziemniaczana 50 g,

masło 200 g,

żółtka 4 szt,

cukier puder 100 g,

ekstrakt z wanilii kilka kropel,

dodatkowo:

marmolada wieloowocowa lub o smaku róży,

Sposób przygotowania:

Miękkie masło utrzeć przez 10 minut. Następie dodawać cukier puder. Do ciasta dodawać po jednym żółtku. Na koniec dodać ekstrakt oraz mąkę pszenną i skrobię. Wszystko razem dokładnie wymieszać szpatułką. Za pomocą szprycy lub maszynki do ciastek, wyciskać na blachę ciasteczka. U mnie ciastka były formowane w rękach. Najpierw zrobić w dłoniach kulkę, następnie lekko spłaszczyć i ułożyć na blaszce. Na środek każdego ciastka wycisnąć za pomocą szprycy marmoladę. Jeśli marmolada jest bardzo twarda to można ją pokroić w kostkę i ułożyć kostkę na środku ciastka. Piec w 170 st. C przez 15 minut, aż będą rumiane.

Przepis ze strony: https://aniagotuje.pl/przepis/ciastka-maslane-z-marmolada


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz