poniedziałek, 8 listopada 2021

Szarlotka z budyniową pianą

Szarlotka z pyszną budyniową pianą. Jak dla mnie jedna z najlepszych❤️ Musicie koniecznie spróbować ☺️



Składniki blaszka 23 /33:

ciasto: 

mąka pszenna 500 g,

proszek do pieczenia 2 łyżeczki,

masło 250 g,

śmietana kwaśna 60 g,

cukier 65 g,

żółtka 5 szt,

nadzienie:

jabłka 1 kg,

sok z cytryny 1 łyżka

kisiel cytrynowy 38 g,

piana:

białka 5 szt,

cukier 200 g,

budyń waniliowy 70 g,

dodatkowo:

cukier puder do posypania ciasta,

Sposób przygotowania:

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, dodać pozostałe składniki i posiekać wszystko razem nożem, a następnie zagnieść ciasto. 1\ 3 ciasta włożyć do zamrażarki. Pozostałe ciasto rozwałkować na blaszkę do pieczenia. Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Do jabłek dodać sok z cytryny oraz kisiel cytrynowy, wymieszać i odstawić. Białka ubić na sztywną pianę, następnie stopniowo dodawać cukier. Ubijać aż powstanie lśniąca piana. następnie dodać budyń i zmiksować do połączenia.

Na blaszkę z ciastem wyłożyć lekko odciśnięte jabłka, następnie rozsmarować pianę. Na wierzch zetrzeć ciasto z zamrażarki. Piec w 170 st.C przez 60 min. Upieczone i ostygnięte ciasto posypać cukrem pudrem.

Przepis znalazłam tutaj: https://www.youtube.com

7 komentarzy:

  1. Taką szarlotkę często robiła moja mama :) Jest to ulubione ciasto z jabłkami mojego męża :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za skorzystanie z mojego przepisu 😊pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Jabłecznik wygląda bardzo pysznie muszę spróbować. Zapisuję sobie przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szarlotka wyszła palce lizać 😋
    W końcu znalazłam idealny przepis.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń