sobota, 28 listopada 2020

Bananowiec

 Uwielbiam banany i jestem ogromną fanką ciast z ich udziałem. Dzisiaj mam dla Was przepis, na bananowe ciacho z galaretką, które ostatnio robiłam dla rodzinki i zniknęło w mgnieniu oka :)




Składniki blaszka 23/33:

biszkopt:

jajka 3 szt,

cukier 6 łyżek,

mąka ziemniaczana 3 łyżki,

mąka pszenna 3 łyżki,


masa bananowa:

banany 4 szt ,

masło 150 g,

galaretka gruszkowa 2 opakowania,


warstwa śmietankowa:

śmietanka 36% 500 ml,

galaretka gruszkowa 2 opakowania,

gorąca woda 1 szklanka,


Dodatkowo:

banany 4 szt,

galaretka gruszkowa 2 opakowania,


Sposób przygotowania:

Białka ubić na sztywną pianę, stopniowo dodawać cukier, a następnie po jednym żółtku. Suche składniki przesiać i dodać do masy jajecznej. Wymieszać i wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w 170 st. C przez ok.30 min. do suchego patyczka. Upieczony odstawić do ostygnięcia. 

Galaretkę rozpuścić w 1 szklance gorącej wody. Banany zmiksować blenderem. Masło ucieramy, stopniowo dodajemy tężejącą galaretkę oraz zmiksowane banany. Wszystko musi być w temperaturze pokojowej, aby krem się nie zwarzył. Masę wykładamy na biszkopt.

Krem śmietankowy: Galaretki rozpuszczamy w 1 szklance gorącej wody. Śmietankę ubijamy na sztywno, dodajemy tężejącą galaretkę, miksujemy do połączenia i wykładamy na ciasto. Jeśli krem jest zbyt rzadki to należy go włożyć na chwilę do lodówki. 

Pozostałe galaretki rozpuszczamy w 3 szklankach gorącej wody. Na cieście układamy banany pokrojone w plastry i wylewamy tężejącą galaretkę. Ciasto wkładamy do lodówki. 

Inspiracje na wygląd ciasta znalazłam tutaj: gotujmy.pl ale przepis zrobiłam w trochę inny sposób. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz