środa, 26 kwietnia 2017

Penne ze szpinakiem i pieczarkami w sosie śmietanowym

Makarony są przepyszne!!! Zgadzacie się ze mną? Z makaronu możemy wyczarować wiele pysznych dań. Połączyć je z różnymi sosami i składnikami, w każdym wydaniu są genialne. Danie z makaronu przyrządzimy w kilka chwil, więc to doskonały obiad dla osób zabieganych. Na dzisiejszy obiad zrobiłam penne ze szpinakiem i pieczarkami skąpane w sosie śmietanowym...pychota! Wierzch posypany oczywiście parmezanem, który nadaje potrawie cudownego smaku. Dla mojego męża, który jest miłośnikiem mięcha, dodałam do sosu usmażoną w kostkę pierś z kurczaka. Serdecznie polecam do dania z makaronem kieliszek winka, według mnie jest to idealne połączenie smaków...Zapraszam na moją odsłonę makaronu 😊



Składniki:
szpinak 250 g,
pieczarki 350 g,
cebula 1 szt,
czosnek 4 ząbki,
śmietana 18 % 250 ml,
sól i pieprz do smaku,
olej do smażenia,
makaron penne 400 g,
parmezan do posypania sosu,

Sposób przygotowania:
Cebulę obieramy, drobno siekamy i podsmażamy na oleju. Dodajemy dwa pokrojone w kostkę ząbki czosnku. Szpinak myjemy, kroimy i dodajemy do smażącej się cebuli. Smażymy do momentu aż szpinak odparuje wodę. Na oddzielnej patelni smażymy umyte i pokrojone w półplasterki pieczarki. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Usmażone pieczarki dodajemy do szpinaku. Wlewamy śmietanę, dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek i przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie, odcedzamy i mieszamy z sosem. Makaron wykładamy na talerze i posypujemy startym parmezanem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz