piątek, 21 kwietnia 2017

Kotlety z kaszy jaglanej z suszonymi pomidorami i oliwkami

Dzisiaj mam dla Was przepis na kotlety z kaszy jaglanej z dodatkiem suszonych pomidorów oraz oliwek. Kotlety są wegańskie i bezglutenowe. Szybkie do przygotowania i bardzo smaczne. Kotlety podaje z solidną porcją pysznej surówki. Jeśli lubicie oliwki i suszone pomidory to myślę, że polubicie moje kotlety. Do kotletów dodałam również chili, bo miałam ochotę na coś ostrego, jeżeli kotleciki będą jadły Wasze pociechy to po prostu omińcie tą przyprawę, bez niej będą równie smaczne. Zapraszam na przepis i życzę smacznego 😉





Składniki:
kasza jaglana 1 woreczek,
suszone pomidory 3/4 małego słoika,
oliwki 10 szt,
natka pietruszki posiekana 3 łyżki,
czosnek 2 ząbki,
sos sojowy 1 łyżka,
chili do smaku,
papryka słodka mielona pół łyżeczki,
zioła prowansalskie pół łyżeczki,
sól i pieprz do smaku,
bułka tarta bezglutenowa,
olej do smażenia,

Sposób przygotowania:
Kaszę jaglaną zalewamy wrzątkiem i gotujemy przez 15 minut. Kasza nie może być ugotowana na sypko, ponieważ wtedy nasze kotlety się nie połączą. Suszone pomidory kroimy w kostkę, oliwki przekrawamy na pół i dodajemy do kaszy. Do kotletów użyłam oliwek kalamata, ale możecie użyć dowolnego rodzaju. Do kaszy dodajemy posiekaną natkę pietruszki, wyciśnięty czosnek, sos sojowy i przyprawiamy do smaku. Następnie formujemy dowolnej wielkości kotlety. Uformowane kotlety obtaczamy w bułce tartej i smażymy na rozgrzanym oleju na złocisty kolor. Usmażone kotlety kładziemy na papierowym ręczniku, aby usunąć nadmiar tłuszczu. Kotleciki podajemy z ulubioną surówką. 



5 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszelkie odsłony kaszy jaglanej. Na pewno wykorzystam Twój przepis do swoich celów w kuchni :P.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że skorzystasz z mojego przepisu :-) Ja również uwielbiam kasze jaglaną! Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  2. A ja zmodyfikowalam przepis - uformowane kotleciki upieklam. Mniej kalorycznie, a tak samo smacznie 🙂

    OdpowiedzUsuń