środa, 4 stycznia 2017

Falafel - kotleciki z ciecierzycy

Falafel to smażone kotleciki wegańskie z ciecierzycy. Bardzo popularne w kuchni arabskiej. Tradycyjnie podawane są z sosem tahini. Mozna je serwować w picie, tortilli, w bułce, lub po prostu jako samodzielną przystawkę. Pierwszy raz spróbowałam falafeli dzięki mojej siostrze i jestem jej za to naprawdę wdzięczna, bo są naprawdę rewelacyjne 💕 Falafel to zdecydowanie moje ulubione wegańskie kotlety, które często przygotowuje w moim domu.





Składniki:
ciecierzyca sucha 400 g,
cebula 1 szt,
czosnek 5 ząbków,
kmin rzymski 2 łyżki,
kolendra 3 łyżki,
kminek pół łyżeczki,
gałka muszkatołowa szczypta,
sol i pieprz do smaku,
olej do smażenia,

Sposób przygotowania:
Ciecierzyce moczymy przez noc. Następnego dnia odlewamy wodę, ale nie całą. Zostawiamy trochę wody, aby masa nie była sucha, lecz nie może być również za duzo wody, ponieważ w tedy kotlety będą się rozpadać. Miksujemy ciecierzyce na gładką masę z dodatkiem cebuli. Dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek. Przyprawiamy i mieszamy masę. Olej rozgrzewamy i formujemy kotleciki lub kuleczki i kładziemy na patelni. Smażymy z każdej strony na zloty kolor. Usmażone kotleciki kładziemy na ręczniku papierowym, aby usunąć nadmiar tłuszczu. Następnie układamy na półmisku i podajemy z ulubionym sosem. U mnie dzisiaj jest sos musztardowo-ketchupowy. Smacznego😊


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz