czwartek, 12 stycznia 2017

Stek wołowy z masłem czosnkowym, podany na kaszy gryczanej z sałatką z rukoli

Stek to solidne danie, które przygotujemy w kilka chwil... Miłośnicy steków to głównie mężczyźni, lecz również, nie  które kobiety są fankami porządnego kawałka mięcha😊 Do przygotowania steka możemy użyć antrykot, rozbef lub polędwicę. Jeśli zdecydujemy się na przygotowanie steków, to należy pamiętać o kilku wskazówkach. Mięso, którego będziemy używać powinno mieć temerature pokojową, podczas smażenia mięsa nie wolno nakłuwać, a poza tym mięso po usmażeniu powinno odpocząć - to wszystko, a teraz możemy się zabrać za obiad :-) Usmażone steki można podawać z pieczonymi ziemniaczkami, kaszą i różnorodnymi warzywami... Ja wzbogaciłam smak steka, polewając go masłem czosnkowym, a do tego przygotowałam kasze gryczaną i sałatkę z rukoli, która doskonale współgrała z całością. Smacznego 😊





Składniki:
stek :
stek wołowy 1 szt,
sol i pieprz,
olej do smażenia,
sos :
masło 25g,
czosnek 1 ząbek,
zioła prowansalskie 1/4 łyżeczki,
sol,
sałatka :
rukola 1 garść,
pomidorki koktajlowe 1 garść,
awokado pół szt,
oliwa z oliwek 1 łyżka,
sok z cytryny kilka kropel,
sol morska,
ponadto:
kasza gryczana pół torebki,
sol,

Sposób przygotowania:
Steka myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym. Następnie posypujemy solą i pieprzem z obu stron.Olej rozgrzewamy na patelni i kładziemy steka. Ja smażyłam 3 min z każdej strony. Mięso należy przewracać  szczypcami lub drewnianą packą, aby nie uszkodzić mięsa. Następnie mięso odkładamy na deskę, aby odpoczęło możemy przykryć folią aluminiową. Warzywa układamy na talerzu, polewamy oliwą i sokiem z cytryny.Przyprawiamy do smaku solą. Kasze gryczaną gotujemy według przepisu na opakowaniu z dodatkiem soli. Następnie odcedzamy z wody i układamy na talerzu obok sałatki. Steka kroimy w plastry i układamy na kaszy gryczanej. Masło rozpuszczamy i dodajemy do niego zioła, sol i wyciśnięty przez praskę czosnek.Gotowym masełkiem polewamy mięso i kasze. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz