niedziela, 21 maja 2017

Strucla bezglutenowa z dżemem

Witam Was kochani! W ten weekend mam dla Was przepis na nieco zdrowszą wersje ciasta. Postanowiłam trochę pokombinować z ciastami bezglutenowymi i dzisiaj miałam swój debiut :-) Ciasto z mąki bezglutenowej było nieco trudniejsze w przygotowaniu, ale dałam radę 😃😃 Strucla przypomina mi trochę ciasto kruche, a smak ciasta jest nieco inny niż z tradycyjnej białej mąki, ale również smaczny! Na śniadanie opędzlowałam pół blaszki 😁 Niestety mam ten problem, że za każdym razem nie mogę się oderwać od wszelkich wypieków...



Składniki (blaszka 30/23):
ciasto:
mąka bezglutenowa 4,5 szklanki+ mąka do podsypywania,
cukier 3 łyżki,
żółtka 5 szt,
mleko 1,5 szklanki,
masło 10 dag,
drożdże suche 2 łyżeczki,
skórka z cytryny (starta) 1 łyżeczka,

nadzienie:
dżem lub marmolada 1 mały słoik,

kruszonka,
mąka bezglutenowa 5 dag,
cukier 5 dag,
masło 5 dag,

Sposób przygotowania:
Masło rozpuszczamy, mleko podgrzewamy. Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy żółtka jaj, cukier, drożdże oraz mleko i wyrabiamy ciasto. Pod koniec wyrabiania dodajemy rozpuszczone masło i ponownie zagniatamy aż ciasto pochłonie cały  tłuszcz. Miskę z ciastem przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. U mnie trwało to 1,5 h. Wyrośnięte ciasto dzielimy na pół. Pierwszą część rozwałkowujemy na długość blaszki, smarujemy połową dżemu i zwijamy jak roladę. Z kolejną częścią ciasta postępujemy w ten sam sposób. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i przenosimy zwinięte rolady, tak aby prawie się stykały. Następnie strucle przykrywamy ponownie ściereczką i odstawiamy na pół godziny w ciepłe miejsce. 
Składniki na kruszonkę wkładamy do miseczki i wyrabiamy między palcami. Wyrośnięte strucle przekrawamy na pół wzdłuż, prawie do samej blachy i posypujemy kruszonką. Piekarnik rozgrzewamy, następnie wkładamy blaszkę do piekarnika i pieczemy w 170 stopniach przez 35-40 min, aż wierzch ciasta będzie złocisty. Smacznego :-)




4 komentarze: