piątek, 28 kwietnia 2017

Medaliony wieprzowe w sosie chrzanowym

Nareszcie doczekałam się mojego ukochanego piątunia...ostatni dzień w pracy i zaczynam weekend!!! 😃😵W piątki w moim domu zawsze jest obiad bezmięsny, ale podam dzisiaj przepis na mój wczorajszy obiad czyli Medaliony wieprzowe w sosie chrzanowym. Miłośnicy chrzanu z pewnością polubią to danie :-) Jeśli lubicie bardzo ostre potrawy, które mocno po gilgoczą Was po gardłach, to do sosu dodajcie więcej chrzanu niż podałam w przepisie, ponieważ robiłam je dla mojego męża, który jest zwolennikiem łagodnych potraw. Miłego dnia 😊


Składniki:
medaliony wieprzowe 4 szt,
mąka pszenna 3 łyżki,
woda 1,5 szklanki,
papryka słodka mielona pół łyżeczki,
liść laurowy 2 szt,
ziele angielskie 4 ziarna,
sól i pieprz,
olej do smażenia,
chrzan starty 1,5 łyżki,
śmietanka 30 % 70 ml,
posiekana natka pietruszki 2 łyżki,

Sposób przygotowania:
Mąkę mieszamy ze słodką papryką. Mięso myjemy, osuszamy i obtaczamy w mące. Na patelni rozgrzewamy olej i kładziemy medaliony. Smażymy po 2 min z każdej ze stron. Następnie podlewamy wodą. Dodajemy liście laurowe, ziele angielskie oraz sól i pieprz. Przykrywamy pokrywką i dusimy na małym ogniu przez 45 min. Systematycznie mięso podlewamy wodą, łącznie do medalionów dodałam 1,5 szklanki wody. Następnie dodajemy chrzan i śmietankę. Wierzch posypujemy posiekaną natką pietruszki. Smacznego 😉


3 komentarze: