czwartek, 1 czerwca 2017

Serek ze słonecznika

Słyszeliście kiedyś o serze ze słonecznika? Pierwszy raz jadłam go u mojej siostrzyczki i byłam w szoku, że można wyczarować coś tak wspaniałego ze słonecznika. Dla tych, którzy jeszcze go nie jedli to serdecznie polecam! Jest to pasta ze słonecznika, która swoim wyglądem nieco przypomina ser. Bardzo zdrowy dodatek do pieczywa 💪💪💪 Do przygotowania serka, będziecie potrzebować malaksera, mój niestety jest za słaby i nie otrzymałam takiego efektu jak bym chciała, ale również był smaczny :) Do serka dodałam szczypiorek i czosnek, który nadaje cudownego aromatu i smaku. Oprócz tego polecam połączyć go z pomidorem lub ogórkiem, moim zdaniem jest to najlepsze połączenie.


Składniki:
słonecznik 2 szklanki,
szczypiorek posiekany 5 łyżek,
czosnek 1 ząbek,
sok z cytryny do smaku,
sól i pieprz do smaku,

Sposób przygotowania:
Słonecznik moczymy przez noc. Następnego dnia odlewamy wodę, przekładamy słonecznik do malaksera, dodajemy pół szklanki wody i miksujemy na gładką pastę. Zmiksowany słonecznik przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Dodajemy również sok z cytryny do smaku ( ja użyłam sok z 1 szt) Czosnek obieramy i wyciskamy przez praskę do pasty. Dodajemy posiekany szczypiorek i gotowe :) 

3 komentarze: