czwartek, 25 maja 2017

Makaron z sosem z awokado i pomidorkami koktajlowymi

W dzisiejszym wydaniu pyszny makaron z bardzo zdrowym sosem:-) Czy próbowaliście kiedykolwiek sosu z awokado? W moje gusta ten sos trafia w same sedno ! Gdy byłam małą dziewczynką, mój wujek dał mi spróbować awokado i powiedział mi, że jest to bardzo zdrowy owoc, po spróbowaniu powiedziałam, że to najbardziej obrzydliwy owoc jaki kiedykolwiek jadłam. Wtedy nie wiedziałam jak można ten owoc w pyszny sposób wykorzystać. W związku z tym, że awokado jest tłuste, to stosuje go jako zamiennik masła, a poza tym dodaje go do koktajli i robię z niego meksykański sos, który świetnie się komponuje z różnymi dodatkami. Dzisiaj obiad na szybko, czyli makaron :-) Kto go nie lubi? Chyba nie liczni... W każdym razie ja uwielbiam i zapraszam na przepis 😊




Składniki:
sos:
awokado dojrzałe 3 szt,
czosnek 4 ząbki,
sok z limonki do smaku,
sól i pieprz do smaku,

dodatkowo:
dowolny makaron pełnoziarnisty 300 g,
pomidorki koktajlowe 250 g,
kolendra świeża kilka listków,

Sposób przygotowania:
Awokado obieramy, kroimy na mniejsze części i blendujemy na gładką masę. Dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek, sok z limonki i przyprawy.
Makaron gotujemy w osolonej wodzie, odcedzamy i mieszamy z sosem. Pomidorki koktajlowe przekrawamy na pół i układamy na makaronie. Wierzch dekorujemy świeżą  kolendrą lub natką pietruszki.

1 komentarz: