sobota, 14 stycznia 2017

Surówka z rzymskiej sałaty

Surówki to nieodłączny element dania głównego, który uzupełni nasz posiłek w witaminy. U mnie na talerzu surówka zajmuje 3/4 talerza 😊 Uwielbiam różne rodzaje surówek i zawsze ciężko mi się zdecydować, którą z nich wybrać. Tym razem postawiłam na rzymską sałatę z dodatkiem pomidorków koktajlowych, ogórków konserwowych, rzodkiewki, cebulki i mojego ukochanego awokado 💗 Dressing przygotowałam na bazie musztardy. Wyszła kolorowa, chrupiąca i smaczna😊





Składniki:
sałata rzymska 1/4 główki,
pomidorki koktajlowe 4 szt,
ogórki konserwowe 3 szt,
cebula 1/4 główki,
rzodkiewka 3 szt,
awokado pół szt,

dressing:
musztarda delikatesowa 1 łyżeczka,
oliwa z oliwek 5 łyżek,
zioła prowansalskie pół łyżeczki,
sok z cytryny 1 łyżka,
sól i pieprz do smaku,

Sposób przygotowania:
Sałatę umyć, porwać i ułożyć na półmisku. Pomidorki myjemy, kroimy na cząstki, cebule obieramy i kroimy w piórka. Awokado obieramy i kroimy w półplasterki. Układamy warzywa na sałacie rzymskiej. Dodajemy pokrojone w polplastry ogórki konserwowe. Na wierzch układamy rzodkiewkę.
Dressing: Wszystkie składniki sosu wkładamy do słoiczka i mieszamy. Następnie polewamy surówkę. Podajemy jako dodatek do obiadu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz